torsdag 27 september 2012

Uppenbarelse i natt

I natt vaknade jag. Klarvaken. Jag kom på en sak. Trots att alla planritningar, skisser har stötts och blötts med arkitekt, en till arkitekt, chef för arkitektavdelningen på Myresjöhus och självklart med alla vänner och släktingar slog det mig. 

Fönstren.... Fönstren i barnens rum. När jag föreställer mig dem så tänker jag mig att jag går i barnen rum och ser ut över gatan i det otroligt ljusa rummen.  Men inte får vi ljusa fönster med endast 17/5 fönster liggande på högre nivå. Vi måste byta till större, lika dana som vi har på östra sidan. 11/12-fönster ska det ju vara!


 Här är de sista kommenterarna innan bygglovshandlingarna skickas in. 

Vi tyckte de ritat taket på garaget åt fel håll så det ändrade vi sent i processen. Jag tycker detta är snyggare för ögat.













Såhär vill vi ha fönstrerna nu:



J får ringa till kommunen och kolla om vi kan ändra, vi tror att det går vägen. Jag ringer till Myresjöhus och kollar om vi kan ändra såhär efter slutbeställning och bygglov. Som ni ser ritar vi verkligen det mesta själva. Det är kul, det jobbiga är man verkligen måste rita och sedan jämföra de olika alternativen. Vi vill ju ha ett snyggt hus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar