fredag 21 december 2012

Kommunen har dumpat snö på vår tomt!

Vi börjar bygg om några dagar

Idag fick jag av en händelse veta att att det ligger en gigantisk hög med snö från snöröjningen i området vår tomt!

Det var vår snälla projektledare som lät meddela det i förbifarten. Jag ringde omgående till kommunens felanmälan för ärendet vilket egentligen innebar att jag kopplade direkt till entreprenören. De förstod problemet och skulle göra allt de kunde för att få bort det hela, men sa också- Vi måste prioritera kommunens större gator såhär dagarna för Jul.

Jag förstod ju vad det innebar. Räkna inte med oss lilla tjejen. För det är så jag känner mig när jag som tjej ringer till sådana där bygg-gubbar. Men jag är väl egentligen en kvinna, eller som Ed säger mamma. Alla i min ålder på stan eller i tidningen heter mamma.

Hur som helst vill jag se det hela med egna ögon. Vi måste åka dit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar