lördag 22 april 2017

Svag blomning än


Bildresultat för hallon

Våren är lång och kall i år. Mycket snö och fortfarande kallt.

Jag såg bilder från trädgården för ett år sedan och då hade det både knoppats och börjat blommat på till exempel äppelträden. Men inte i år.

Det har börjat knoppa sig, men inte mer. Det enda som börjat ta fart är ogräset. Jag ägnade mig lite tid att hitta de allra första maskrosorna ( som tog sig in när grannarna odlade maskrosor förra året)-

Jag har även hunnit med att gödsla del av häcken, men ytterligare 35 meter häck ska gödslad kommande helger.

Måste erkänna att det känns skönt att ha hunnit med så mycket i trädgården i år. Förra året hade jag fullt upp på andra håll och hann nästan inte med här hemma i trädgården.

Det ser ut som om Hallonen kommer även i år. De är verkligen inte välvårdade men de ger ack så mycket hallon, och goda är dem. Jag får tacka pappa för att vi fick ärva några plantor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar