lördag 20 april 2013

Förstår inte Myresjöhus miljötänk

Läste på lite på Myresjöhus hemsida och fastnade på något jag inte alls letade efter egentligen.... De skriver att de är miljömedvetna och certifierade. Jag förstår inte riktigt hur detta hänger ihop.
Deras standardfönster  ett sämre standardfönster med ett U-värde på 1,3, vill man ha ett energisnålare och säkrare får man pröjsa 700-1500:- extra per fönster. Jag ville ha miljömömedvetna kranar (om man nu kan kalla dem det). Alltså blandare som någon form av spärr på för att bespara onödigt spolning av uppvärmt vatten, tex av barnen. Det fanns inte. Men jag letade själv fram bra alternativ till både kök, handfat, dusch och tvätt av samma märke som de har som ordinarie. Inte var det särskilt dyrt heller, bara bättre. Ledlampor är inte standard vid spottar, inte heller vattenburen handdukstork, vilket jag allra helst skulle vilja ha. En smart handdukstork som både går på varmvatten från golvvärmen och som har en elpatron. Men det gick inte att få. 

Ja, ja, strunt samma nu. Vi har ju gått igenom alla de valen och krävt miljövänliga och ekonomiska lösningar. Nästa steg att ta är att bestämma oss för leverantör av garaget, vem som monterar och vad det kan kosta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar