söndag 18 augusti 2013

Sommar och semester snart slut



Jo, det är sant. Sommaren är snart slut, även om ingen vill tro det. Vi passade på att ta lite ledigt också nu när det faktiskt är sommar. Vi har badat, varit och hälsat på släktingar och latat oss. Energin tog liksom lite slut.

Men självklart pular vi vidare men en mer maklig takt.

Till slut så förkastade vi vår lamell-gardins-idé till köket till förmån för IKEAS lösning. Den är utbytbar och jag kan laborera med färger och modeller vart det lider. Även om vi till början köpte standard för att slippa få en fina varma solen mitt i ögonen när vi äter.
Än så länge är vi nöjda.

Lamellgardinerna tar mycket yta när det inte används var vår slutsats.
Nu har jag även pimpat fönstren med nya fina krukor och snygga coola blommar. Det börjar likna ett hem!

Ni som känner mig vet att jag gillar kampanjer och rabatter, vilka vi självklart har jagat denna sommar. Det blir rätt mycket pengar i slutändan. Tex så hittade vi av en slump vårt badkar flera tusen kronor lägre! Tack och lov har Hornbach prisgaranti även på deras låga priser. Så vi kommer få vårt badkar till ett bra pris!  ca 7000:- lägre än hornbachs priser som är ca 2 0-25 % under "standardpriserna". Känns skönt!  Lite så man undrar hur Hornbach kan vara billigare än tex K-rauta även fastän de har kampanj med 25 % på Swedbergs just nu.
Detta är  snyggt, men så stort badrum har vi inte.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar