söndag 13 juli 2014

Vilken färg på vinskivorna, det är frågan

Vi gjorde ett rejält ryck denna vecka. Nu är garaget målat så när som på en liten plätt och vindskivorna.

Ja, det var det där med vindskivorna. Det är alltså skivorna som sitter på takets ende. längst ut och hindrar vinden från att få tag i takpannorna. Vi är ännu inte helt klara med vilken färg vi ska ha på dem. Jag skulle vilja få en ton från husets mörka hon på garaget, för att hålla ihop helheten lite. Men är osäker på om det blir snyggt. Dessutom är vi ju inte helt nöjda med den mörka nyans vi har idag. Det blev ju fel nyans i burkarna.

Vi skulle vilja, om tiden bara fanns, att måla om det en annan nyans som är mer likt det vi tänkte oss från början.

Så tills vi har bestämt oss över färg på de sista delarna får vi ta tag i andra projekt.

Våra "nya" krukor, som egentligen inte är så nya. Det är säkert flera månader, men har bara stått i garaget och tagit plats och vi har oroat oss för att vi ska välta dem så att de spricker. Men nu fick jag ett ryck. Nu har jag planterat snygga klothujor i dem. Fyllde ut i framkant med hänglobelia i ljus lila ton. Tyvärr slokade de rätt rejält, så jag hoppas de tar sig.

    

Jag passade även på att plantera om mina pelargonen så att de kom i krukor med matchande färger.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar