lördag 22 februari 2014

Häcken har fått täcke

Förra helgen var det nästan vårväder i luften. Jag passade på att vara lite duktig. Vår relativa nyplanterade häck har numera fått ett täcke. Grön växtväv som får lite stöd av bambukäppar.

Häcken vi planterade i höstas blev fellevererad, Vi fick höga men rangliga plantor, vilket gör att de inte är så stadiga och behöver lite stöd.

Det blev dock ganska snyggt och till och med stabilt Jag var nästan säker på att vinden skulle ta tag i allt och allt typ skulle välta. Än så länge har hela paketet stått kvar stabilt.

När så kylan och snön kom tillbaka i mitten av veckan kändes det skönt att ha fått skydd åt häcken så att den starka vårsolen inte knäcker Thujorna.




För säkerhets skulle stöttade jag upp med påkar på insidan. Vinden
kommer ofta från sydsidan och påkarna har klarat att hålla emot bra.



När solen då äntligen var framme tog jag mig en vända på tomten och såg att jordgubbarna blommar ännu en gång. Tredje gången efter i somras. Något fel måste det ju vara detta år.

Blivande jordgubbsland med markväv som ska hålla ogräset borta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar