måndag 3 februari 2014

Tv-lösning inte så enkelt som man kan tro

Till slut gjorde vi vårt val. Det var en tålmodig säljare som  ringde varje kväll i två veckors tid. TIll slut tackade vi ja till hennes erbjudande. Det var bra.

Vi avtalade det hela muntligt med inspelning, tekniska lösningar och tillbehör kom med posten mycket snabbt, inom 2 dagar hade vi fungerande TV här hemma.

Några dagar senare kom fakturan med posten. Här börjar det roliga....

1, vi vill inte ha faktura med posten, vi vill ha elektronisk faktura utan fakturaavgift. Nu hade de lagt på en avgift på 45 riksdaler
2, En felaktigt kostnad för Tvillingabonnemang
3, första kundtjänstpersonalen kunde inte svara på våra frågor och hänvisade oss att ringa dagen efter.
4, andra kundtjänstpersonalen skickade mig till en ekonomikunnig, han kunde inte göra något. Det var två alternativ på varandra och det andra slog ut det fösta. Suck!
5, tredje personen sa samma sak och erbjöd mig ångra mig- Med hänvisning till ångerrätt vid distansköp enl konsumenttjänstlagen. Men jag vill inte ångra mig. Jag vill att de levererar det vi kommit överens om. Tänk efter vad du vill göra och återkom slutade det samtalet med.

Dagen efter provar jag att maila Ungefär samma process upprepar sig. Flera mail i brevväxlingen och inget svar på varför de inte kan leverera det som vi avtalat. De erbjuder mig att ångra mig 3 gånger ytterligare. Inte ett ord om att de ska se om de kan fixa till det hela.Även om de nu har lyckas hitta ljudfilen med vår  muntliga avtal.

Vad i himlen ska jag ta mig till!
 Nu har jag läst hela företagens varenda sida på deras websida utan att hitta en möjlighet att kontakta dem annan väg än via kundsupporten eller ett webformulär.

Denna dag får sluta med ett SUCK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar