tisdag 22 april 2014

Påskens insatser

Eftersom min telefon gått sönder är det svårare att ta fina bilder. Jag vet att just bilder lockar. Under påsken har vi täckt av häcken och kunde konstatera att nästan varje planta hade döda toppar. Det innebär att de inte kommer kunna växa på höjden som vi planerat. Dessutom är det inte en enda ny gren. De är lika skrala forfarande. Det kommer bli ett ärende av växtgaranti och även dubbelt jobb för oss. Suck!
 
 
 
2 av borden har fått mögelangrepp under vintern. Jag har provat två olika preparat, skruborste och fönsterskrapa, inget hjälpte. Så några av timmarna under påskhelgen lade jag på att slipa ner borden och betsa om ett och olja in ett annat. Ett bord är ännu inte färdigt. Tyvärr har vi två stora bord, men bara fyra stolar. Det måste vi komplettera med under denna säsong.
 
 
Några av de övervintrade pelargonderna har fått ny fräsh jord och får nu se mer och mer av dagsljuset varje dag. Här nedan syns en sort jag fått och jag har ingen aning om vilken färg eller modell. Ser ut som en fin hänpelargon som kommer passa fint på balkongen.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar