fredag 25 januari 2013

Val av elavtal?

Nu när vi äntligen fått all pappersexercis klar med Fortum och nyanslutning så måste vi välja ett tryggt och bra elbolag. Det lutar åt samma bolag som vår bostadsrättsförening har. Vi har aldrig haft strul med dem och de kan ju leverera ordentligt med ström, vilket jag tror är viktigt vid ett nybygge. Tänkte se och få till detta idag. Känns bara så läskigt att välja fel bolag. Vissa bolag är ju sjukt billiga om man tittar på jämförsajter såsom Compricer.se med flera, men googlar man på dem finner man en mängd inlägg om hur dåliga de är. 

Nej, det får nog bli Mälarenergi, det skiljer ju inte många kronor på ett helt år om jag räknar med den lägre årsförbrukningen som vår energiberäkningar visar. Även om vi detta år säkerligen drar dubbelt så mycket el. Men det har vi tagit höjd för i Husbyggarbudgeten. Men Mälarenergis bra pris får man bara om man ringer dem och tjatar lite. 

Om du själv vill byta elbolag så vill jag tipsa om att ringa och prata med kundtjänst. Det är alltid bra, du får lite extra info och vet att det finns någon på andra sidan att få hjälp av om det skulle snett, dessutom har de ännu fler erbjudande att bjuda på som inte syns i dessa sök-sajter. 

Söksajter är annars gudomliga. Jag köper alltid linserna och linsvätskan på nätet och går man via tex alltomlinser.se får jag alltid bättre pris än om jag själv går direkt till resp nät-affär och söker fram samma varor. Detta gäller även leksaker, men inte som standard, men ofta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar