torsdag 24 januari 2013

Varför gör de på detta viset?

Hemma och vabbar sjuk Groda idag. Över 40 grader, stackar´n. Själv hann jag då reagera snabbt på ett mail från vår leverantör. Nu vill de ha ytterligare 17 000 kronor för bergvärmepumpen. De är de som sålt den vi ska ha, ritat in och löst allt sådant. Och så kommer detta. Jag måste stolt erkänna att mina nedskrivna, lite skrämmande ord, var väl sammansatta. Hoppas det tar skruv.

För hur mycket får egentligen tillkomma i missar, felaktiga uppskattningar och dåliga  beräkningar i offerter vid ett husbygge? Vi har ju vår Husbyggarbudget att hålla oss till. Nu är vi uppe i ett minst 200 000 riksdaler utöver vad som först uppskattades. Jag tänker inte ge mig.

Bekräftelse på elanslutning har nu kommit oss tillhanda, efter att ha skickat in skannad kopia och ett orginal ytterligare. Det tog bara 35 dagar....Så nu kan jag äntligen teckna avtal om den rörliga elen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar