fredag 8 februari 2013

Fler bilder- bara taket fattas... utvändigt alltså

Nu är ytterväggarna för båda våningarna på plats. Jag var uppe i ottan både i tisdags och i onsdags för att följa avlastning och montering. Gubbarna började redan 06,00 i tisdags och 06,30 i onsdags. Men det var ju bra, för då kom jag ändå i hyfsad tid till jobbet i onsdags, vilket jag inte gjorde idag tack vara SL. Men det får bli en annan story.

Huset från den vinkel vi kommer se det när vi kommer
 hem med bilen

Den gigantiska lyftkranen, Grodan var imponerad!



En av minst 4 långtradare fullaste med byggmaterial.
 Storyn om SL....Vaknade till trafikreporterns trevliga röst som berättade att det var problem med pendeltågen, men själv skulle jag inte åka förrän om 1,5 timmar när barnen var lämnade på dagis (ja ja, jag vet att det heter förskolan, men här hemma heter det dagis). Väl på stationen ser jag att det fortfarande är förseningar. Jag frågar killen i spärren om tiden stämmer. -Nej, det går ett tåg om 4 minuter . Ok, tänker jag och laddar mitt månadskort med 30 nya dagar. Går ut på perrongen och njuter av kall stockholmsluft (hellre än uppvärmd AC-luft full med bakterier). Efter sådär 10 minuter, när Metron var färdigläst, kollar jag än en gång när nästa avgång är beräknad, nu står det om ytterligare 15 minuter. Jag kan inte vänta längre, jag har ett möte om 45 min och måste verkligen delta på det. Jag frågar killen i kassan om jag kan få göra ett återköp. Han är mest upptagen med att ringa, släpper inte förbi några passagerar som vill stämpla och bryr sig inte om min fråga. Suck! Till slut går jag hem, upp för att hämta nycklarna, ner till bilen och  kör till jobbet. Jag hann till mötet, men förlorar 3 dagar av min 30-dagarsperiod, bensinpengar och tid. Och detta ska SL få hör, det kan jag lova. Jag är så less på detta strul. Först att det strular och sedan att informationen är så oerhört bristfällig. Bättring SL.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar