söndag 3 februari 2013

Hur mycket ska man pula?

I väntan på att huset ska levereras tar vi tag i nuvarande bostad. Vi funderar på en och två gånger över vilka möbler ska vi ska ha kvar till fotning och visning. Behöver vi bättre på väggar, eller inte. Ska vi tapetsera eller måla. Vi bestämde oss för att måla två väggar i köket, så förra helgen inhandlades spackel och färg och allt förabete gjorde jag på kvällskvisten när kidsen somnat. Och målat har jag gjort nu helgen, det blev rätt fint faktiskt. 

Ju mer man pular och fixar desto mer ser man. Hur prickfritt ska det vara? Det är ju inte helt nybyggt (längre...) men nästan. Men nu börjar jag känna mig rätt nöjd med fixandet Nu väntar bara fönsterputs och städning bland barnens alla leksaker och annat pyssel. Vi har ju saker precis över allt. Jag är en hejare på att packa och trycka in så mycket som möjligt i alla vrår och min andre hälft här hemma är ypperlig på att lägga saker långt upp på skåp och hyllor, vilka jag aldrig ser. Men det gör säkert alla våra gäster. 

I veckan som var bokade vi in dag för fotografering och dag för visning. Och alldeles nyss sprang jag på grannarna på nedre botten och fick veta att de söker en fyra inom området. Perfekt! De verkade verkligen intresserade av vår. Inte hade de bråttom heller. 

I väntan så tittar vi också på tapeter igen. Återkommer med lite bilder på de tapeter vi gillar båda, för det är inte lätt att enas och så ska de passa ihop med vårt möblemang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar