onsdag 13 februari 2013

Stomresningbesiktning

Sett från nordväst. Det är riktigt snyggt!
 
Det var nog en vecka sedan jag var vid huset. Idag var jag där igen. Idag var också första gången jag fick gå in i huset. Wow!

Eftersom vi själva slitit så mycket med planlösningar, fönstersättningar och längder och bredder så var det ju inga överaskningar. Men det kändes skönt att få se att det vi föreställt oss, eller det jag föreställt mig, faktiskt skulle kunna bli sanning.

Det var dock ett stort aber. Det fanns inget hål för trappan. De hade glömt att såga ut hålet för trappen, hur kan man glömma det. Men självklart går det att lösa nu i efterhand på plats, men ändå???



Här bjuder vi på lite bilder:
Vyn från vår matplats. Känns riktigt bra. Kommer bli så ljus som vi tänkt oss!
 

Ovanvåning utan några väggar
 
 
 Eftersom jag inte lyckas få till bildtexterna så beskriver jag här nere. Andra bilden är ovanvåning utan hål för trapp och inte väggar än så länge. Längst bort till höger blir det Badrum, vilket ni ser på våtrumsgipset. Myresjöhus kör det i hela badrummet inte bara i våtzoonerna.

Sedan ser ni nedervåningen där WC kommer bli till höger och Tvätten till vänster och framför tvätten sett från denna vinkel kommer trappen hamna när de sågat sönder de fina extra dyra Kertobalkarna.

Hörnan uppe på våing två. Också ljus och fin.

Varken KA eller Kommunens tekniske kunnig hade något att klaga på. De frågade om ventilationsrören i väggen hade en liten lutning nedåt för att minimera förekomsten av fukt.

Nästa gång vi får gå in ska vi träffa elektriker, kakelsättare och målaren. Då ska alla val vara gjorda och vi ska fixa till det som blivit fel med eluttag och TV-uttag p g a att den sista arkitekten vände på sofforna på skissen och blir även TV-uttagen galna. Tänk om vi tänkt på det själva i ett tidigare skede....

Här hemma är vi klara med bortforsling av möbler och all pimpning är färdig, imorgon kväll ska det städas inför fotograferingen. Snart ska vi sälja vår älskade boende och vårt älskade kök. Snyft!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar